Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Elvira - 23 januari 2009 15:16

..på småstadsmentaliteten, kan jag säga.

Just nu  så innerligt trött på den, att jag va beredd att ta svängen förbi AF å världens bästa arbetsförmedlare på vägen hem..fixa ett jobb, i en annan stad , låååångt här ifrån..

Å nej, det är ingen impulsgrej, det är ren å skär uppriktig  självbevarelsedrift snarare..


Just nu känner jag verkligen hur liiiiten den här byn är.

Hur snacket går runt å runt igen, år efter år, och jag vet ju att jag borde rycka på axlarna, låta saker å ting vara där de hör hemma, och inte ta åt mig..att folk tröttnar..

Men det tar sån tid, å jag..ja jag har så taskigt tålamod..


Är hemma nu, har lite jobb kvar att göra idag, går kanske på ett möte ikväll..å sen ska jag ta mig en riktigt ärlig funderare..en tid..


Egentligen så är nog största anledningen, att jag bor kvar trots allt, mitt lilltroll, hon va knappt två när vi flyttade hit, och har ju alltid bott här..Men kanske är det ett sätt att ge henne också andra möjligheter, än att bli "den stackars dottern, till byns största gangsters genom tiderna"..


Hehe..nåja, jag jobbar på att fixa  imagen kan jag ju säga..men som sagt..nu känns det riktigt tröttsamt..


Å eftersom det är min blogg, så får jag minsann spy galla i den som jag vill..så det så!


Nåja, jag återkommer senare..Kram så länge



Av Elvira - 23 januari 2009 08:38

..är inte alls det bästa..


Hittade just en låt som fick mig på humör igen..


*kärlek*


Psst..om man blundar när man lyssnar, så låter den vääääldigt annorlunda..*ler*

Av Elvira - 23 januari 2009 08:06

..slogs jag precis av..


En dödshotad kroatisk tjej, ska utvisas tillsammans med pappan som misshandlat henne.

Tjejen har nu gått under jorden, å en reporter på nyhetsmorgon intervjuar nån beslutsfattare på migrationsverket.

Tydligen har man lägre krav för barn, när det handlar om att beviljas tillstånd att stanna kvar..

- Ja, svarar migrationsverkssnubben, sjukdom är ett skäl.

- Men Lollo(eller hur det nu stavas) lever ju under dödshot..?

- Ja, men hon är inte sjuk! Svarar migrationsverssnubben, som på en bråkdels sekund förvandlas till en komplett idiot i mina ögon.


Fan, ska genast stoppa i den positiva linsen i ögat, för när tom folk på tv, förvandlas till idioter, på rekordtid..ja, då är det nog det bästa.


Å så ska jag försöka ta mig loss från datorn här, inte mölja mer.. =)

Kramkram





Ovido - Quiz & Flashcards