Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Ännu några ord om ...

Av Elvira - 4 januari 2009 18:21

..rökning..eller brist på/undvikande av rökning..


Ringde Marit, min jobbistjej, som slutade röka för..nja, snart två månader sen..

Hur som helst så krävde jag ett ärligt svar, på hur länge det är "jävligt" att inte röka, å hon sa tre veckor!

*suck*

Det är ganska länge det, men det va ju ärligt iallafall..


Nu har jag iallafall spanat runt lite på nätet, å det tycks faktiskt vara sant.

Snabbast blir man av med abstinensen, vid ett direkt bryt, då tar det en till en o en halv vecka.

Det jag inte lyckas få fram, är hur i hela världen man kan ha abstinens (upp till en månad) om man ändå stoppar i sig ersättningsnikotin?


Sen läste jag att nikotin ger mycket starkt fysiologiskt och psykologiskt beroende, i samma grad som heroin och kokain..fan, inte underlig att det händer saker då..

Ganska lugnande tom..känns mer legitimt att vara "synd om" då..

Både nikotinberoende o nikotinabstinens klassas förresten idag som sjukdom!!

Allt mitt nya vetande får jag från folkhälsoinstitutet, tycker jag känns tryggt, för allt de säger är väldans beprövat å sant.. ;)


Så om någon nu tycker att det börjar bli mycket slutaröka gnäll här, så är jag ledsen, men all forskning pekar på, att det är så det kommer att se ut ett tag..


Såg förresten en helt underbar "feelgood"film på 4-an innan idag.

Blev riktigt lycklig en stund (ack så lättpåverkad-I Know)

Handlade lite om att man inte ÄR sina misstag, att man kan göra dundermissar i sitt liv, men se dem för vad de är, å fortsätta vidare..nåja, i min förvridna hjärna, så handlade den om det *ler*


Ha en bra kväll alla

Kram



 
 
Ingen bild

R

4 januari 2009 21:34

kramis o ha en fin kväll du med , du fixar det , myskramar till v

 
peter

peter

4 januari 2009 22:12

Det måste varit samma film som jag såg slutet på... jag bara ääääääälskar sådana filmer *L*... däremot så håller jag fan på att få psykbryt på rökprylen... men jag blir lite peppad av din info... blir lite tävling då ju *L*... å det gillar jag...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

4 januari 2009 23:26

Fniss, egentligen skulle jag be min dotter skriva en rad här, å beskriva läget vi haft sista dagarna..
Ett psykbryt hade varit ok, för då VET man att man tappat fattningen, å slipper försöka hålla den åxå i schack.
Bryt ihop om du känner för det..fasen,du bor ju i hus, hugg ved -det borde ju funka*ler*
Det bästa är ju ändå vetskapen att det går över, har lite svårt att komma ihåg det, när det känns som värst, men det blir snart väldigt bra..kanske bättre än någonsin*ler*
Ja jäbblar, det tror jag att det blir!!
Kramisar

 
Ingen bild

s...

5 januari 2009 07:14

jag tycker du är stark som orkar hålla dig ;)
jag hade gett upp för länge sen.. kram

 
Ingen bild

Elvira

5 januari 2009 16:27

Nä, ge upp vägrar jag att göra, iallafall som det känns precis nu..
Kan ju säga att det varit baskat nära några gånger, när jag inte kunnat se en enda liten anledning till att inte röka..men förstår ju att den satans giftpinnen tagit över min hjärna då, å bara det är lite argument nog!
Klart du åxå fixar det, men allt har sin tid vet du,det kommer säkert en dag, då du med känner att du vill ..
Stor kram

 
Ingen bild

Helena

5 januari 2009 16:45

Stämmer nog att det tar 3 v....duktig är du iallafall...jag är inte riktigt piggur så jag får hålla mig inne...känner mig lite täppt i öronen...hehe...huvudvärk och lite feber! Synd om mig lite visst? hehe...kjaiz

 
Ingen bild

Elvira

5 januari 2009 17:21

Näe va dymt!! Stygga skitförkylning då..inte bara lite synd om, MYCKET!
Får väl va glad att du är täppt i öronen, tror det vore värre om du fick snoriga, rinniga..=)
Bädda ner dig du, å krya på dig massor!!
Kjamkjam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards