Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Allergi..

Av Elvira - 12 januari 2009 00:12

..åter igen har jag samma reaktion. Utslag som kliar, illrödda blossande..å nu tror jag att jag vet vad det kommer ifrån!!!

Morötter!

Kan det ens va möjligt?

Jag åt ju faktiskt morötter sist åxå..

Åt kokta morötter häromdan, utan att reagera,men mycket mindre då såklart.

Å så tål jag visst inte mandlar heller, konstaterade jag för några dagar sen, när jag stod i skafferiet å smaskade.

(Hehe, man skulle nästan kunna tro att jag börjat skåpäta..)


Nåja, har aldrig hört att någon har dött av morötter, å morötter kan jag ju klara mig utan, kan ju vara så att jag bara är lite överkänslig nu,ett tag eller så..


Fniss, fick ett sms av min stora tjej innan, ungar är ganska söta. Hon hade lyckats få in ordet "typ" 4 gånger i två meningar=)

Gullunge!

Blir överlycklig av hennes sms,men det fick mig att tänka på hur jag själv skriver ibland..

Nä, nu är det bedtime, natti å sov gott alla

Kram

 
 
Ingen bild

s...

12 januari 2009 07:54

allergi inget att leka med.. har du blivit allergisk så är du det sen för alltid. har du intagit väldigt mycket av morötter?? kroppen har sagt ifrån med andra ord. mandel är mer vanligt. äter jag mandel kan jag dö. o cashewnötter kliar det utav bara dom finns i samma rum som mig.. trevligt va? inget roligt alls med allergier. jag är mer uppmärksam nu när min lille oxå är allergisk av olika saker. men jag tycker du är skitduktig verkligen. hitta något annat att tugga på så kliar det inte.. ;)
kram

 
Ingen bild

Elvira

12 januari 2009 08:03

Men när jag va liten, så va jag allergisk mot en hel massa olika saker, som växte bort..det tycker jag gott det kan göra nu med..*ler*
Nåja, ska hålla mig ifrån morötterna..OCH mandeln..helt klart!
Kram kram

 
Henrik

Henrik

12 januari 2009 08:23

Jag är allergisk mot alla rotfrukter, råa. Men kokta går bra. Nötter och mandel oxå. Och en del frukter, äpple, päron, plommon m.m Det lär hänga ihop med björkpollenallergi på nåt sätt. Får du snuva, nysningar och ögonklåda på våren?

Kraom Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

12 januari 2009 15:20

Ok, ja det förklarar ju alltså, att jag kunde äta dem i mat, alltså kokta..
Näe, har aldrig reagerat på pollen förr iallafall..så jag hoppas jag klarar mig i år med:)
Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards