Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Fortfarande pendel..

Av Elvira - 14 januari 2009 16:49

..alltså, humöret pendlar..

"Helt ok", säger jobbistjejen "- du har ju slutat röka",

å jag blir nästan desperat..vafasen,,det är ju skiiitlänge sen nu..


Sen sansar jag mig, en stund, försöker komma på VAD det är som blir så fel, så att jag tappar humöret..men jag kommer inte på det!!

*suck*

Har egentligen haft en bra dag på mitt jobb, men ändå haft en känsla av olust..funderat massor på vad jag egentligen gör där, vad jag vill göra istället..om jag kanske borde flytta..osv.

Inser att det är samma välbekanta flyktsoda som alltid..den som gör att jag vill byta ut allt jag har, men fattar inte varför..

Men det jag fattar idag, är att jag blir så ibland, att det går över..förhoppningsvis*ler*..


Kanske kan vara så åxå att det börjar bli dags att gå vidare..?


Nåja..återkommer bergis om det.


Ska hjälpa Marit att göra slingor nu, så kramisar till alla

 
 
Henrik

Henrik

14 januari 2009 17:32

Är drygt 2,5 vecka verkligen skiiitlänge? Tror inte det. Hur länge rökte du? Ciggen var ju en tröstnapp och känslo-förändrare som alltid var lättillgänglig och pålitlig, någorlunda socialt accepterad, en mångårig kärleksrelation faktiskt. Att sörja den är ett tufft arbete som måste få ta tid, tänker jag. Du är tuff som gör det.

Jag har haft nån slags underlig benzo-smak/känsla i flera dar nu. Det är väldans obehagligt och jag behöver dela det med nån för jag förstår inte hur eller varför och på något vis blir jag ju sugen, för det är som om jag tagit... Och då blir man ju sugen på mer... och mer... och mer...

Kanske är det nån fas i min sorgeprocess.

Kram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
peter

peter

14 januari 2009 17:58

Att stanna upp kan vara jääääävligt svårt tycker jag... men väldigt ofta har det varit precis vad ja behövt när jag känt "flyktdsodan" slå till med full kraft...

... istället för att aggera järnet på att förändra allting så har jag behövt göra tvärtom...

... ingenting *L*...

Jaja... så är det för mig... jag skickar med en positiv lins att stoppa in i ögat *L*... jag har ju faktisklt två *L*

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

14 januari 2009 22:12

Tack för tanken Henrik.. Men tror inte det handlar om ciggen..eller, ähh, jag vet inte..
Antar att det ska vara så här, just nu..vet ju att jag snart är ok igen.
Ska inte ta några beslut eller göra nåt drastiskt nu i vilket fall..*ler*
Å du, känsla, smaken, suget..
-Ring din sponsor!
SÅ gammalt å uttjatat, men sååå fungerande..iallafall funkar det ALLTID för mig =)
Hoppas den släpper, för jag förstår att den är jobbig..
Kram kram

 
Ingen bild

Elvira

14 januari 2009 22:19

Ja Peter, du har aldeles rätt där.. Att sätta igång förändringsprojekt brukar vara riktigt korkat i såna här lägen..å det vet jag ju..men KÄNSLAN är ju inte där tanken är riktigt..
Antar att det kommer ikapp med tiden..Hehe, men tanke/känsla/handling-triangeln(Tror den kallas "kognitiva triaden" på fisförnämspråk)
har liksom inte klickat riktigt hos mig..än!

Ser du, nu såg jag själv hur negativa-ögat talade åt mig( skulle nog hittat på bättre än fisförnämspråk annars)
..så Tack finaste du, för linsen, ska genast stoppa i den..*ler*

kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards