Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Home again..

Av Elvira - 16 januari 2009 14:44

Det är verkligen helt underbart att ha en dag i veckan, som jag slutar tidigt!

Sånt som gör mig lycklig..verkligen..att gå hem när det fortfarande är ljust, ha en massa tid över till..eh..till...hmm


Pratade med en tjej idag, som fortfarande är ganska nydrogfri,eller hur det nu heter, å hon hade bekymmer med att det va fredag.

Hon funderade på vad människor som inte dricker gör, när de vill ha skoj.

Jag tyckte att det va en ganska kul fråga, men förstod den väldans väl..


Kan ju säga att det för min tid väldigt sällan hänt att jag lyckats med konststycket att BÅDE dricka och ha skoj,kanske en gång på 10..å då är det nog högt räknat..( då räknar jag in ångesten efteråt åxå)


I nästa andetag så talade hon om att den dag jag kliver ut å börjar knarka, så ska hon minsannn göra det åxå..å jag log..skrockade lite..

Minns när jag själv va i samma sits, min drogfrihet va fortfarande inte särskilt självklar..shit, fel ordval, för självklar är den då definitivt inte nu heller, men ganska inte så lång ..*ler*svårt att hitta orden, nåja,

jag hade åxå en föreställning om hur jag skulle hålla mig drogfri, med hjälp av andra, å knarkar den å den, så kan jag ju åxå göra det..


Som ett barn verkligen..


Sånt får mig å inse att jag faktiskt växt..MASSOR, sedan dess.

Idag finns det ingen som skulle få mig att stoppa i mig något, inte på det viset. Idag är det bara å enbart mitt eget aktiva val, som kan göra mig påtänd.

 Kan tycka livet är lite upp å lite ner, å ibland tom ganska tufft ibland, men när jag får en stund, som idag, med en tjej som denna då, så inser jag snabbt, å med en stor lättnad, hur mycket "bra" som faktiskt hänt under mina snart två år..


Å det är coolt...


Tänk tänk, nån gång kanske jag har varit rökfri så länge åxå..men än så länge är jag lite barn i det här, å röker Peter, ja då röker minsann jag med.

 *ler*

Kramisar

 
 
peter

peter

16 januari 2009 17:46

Litet barn... ojojojojojoj... här är du ute på riiiiiiktigt hal is... tänk på att det är du som gått före... du har ju liksom varit rökfri huuuuuuur länge som helst om man frågar mig... så här vilar ALLT ansvar på DIG *L*... för röker du... ja dååååå kan väl jag också göra det... så det såååå... å om du inte tror mig så kan du fråga min pappa... han är jättestark...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

16 januari 2009 18:38

Men du vännen..jag tänker ju inte röka, så du kan va lugn..en dag i taget till, så är jag rökfri..å om några timmar, så har jag mina 3 veckor!!
Det är ju en magisk gräns..sen är ALLT röksug borta, det har jag bestämt!
Men ändå..röker du så röker jag..så du vet!*ler*

Små barn..men jag tror vi växer fort, har ju liksom vanan inne..

kramisar

 
Henrik

Henrik

16 januari 2009 19:32

Se så, se så, små barn! Ni får mig att skratta gott... Känner så väl igen denna formliga vääägran att ta eget ansvar. Å ändå gör ni (vi) det, mot alla odds, mot sjukdomens orubbliga krav. Vi är verkligen levande mirakel. Jag blir så glad över era framgångar. Ni ger mig styrka att fortsätta tillfriskna. Tack, tack, tackattack!!!

Kramaromer Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

16 januari 2009 20:07

Fasen..va bra sagt! Precis så är det ju..!
Tacktacketacktack själv!=)
*Bamsekramar om*

 
synne

synne

16 januari 2009 20:23

Visst är det underbart när man ser att man har börjat förändras,både till sättet och tankar. För en del tar det lite längre tid och en del lyckas inte.Men jag blir glad när jag läser och känner att du vet precis vad du nu vill få ut av ditt liv.Stå på dig tjejen.Kramis.S

http://synne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

16 januari 2009 21:44

Ja, det är verkligen en härlig känsla Synne..*ler*
Tack!
Men det att jag vet vad jag vill ha ut av mitt liv..ger jag verkligen det intrycket..?
Wow..för vet du..jag har faktiskt inte en minsta aaaning..
Eller jo, jag ska göra något bra,..det är verkligen lite mirakel att jag är drogfri, å ett mirakel måste man ju tavara på..så är det..
Tack för dina fina ord..
Stora kramen

 
Ingen bild

s...

16 januari 2009 22:23

är det redan 3 veckor?? vad fort tiden går.. man får ju nästan ångest.. o här röker jag bara ännu mer nu.. :( men jag kommer nog dit jag med snart, tror jag, hoppas jag! jag har ju en tid på 11 månader som jag var rökfri.. o dumhuvet (JAG) började röka igen.. attans skit.. önskar att jag inte hade gjort det..
men ett JÄTTEGRATTIS till dig.. fan vad stark du är..
kramar i massor

 
Ingen bild

Elvira

16 januari 2009 22:26

Jupp! 3 Veckor..om några timmar..!
Men du, jag undrar, VAD fick dig att ta den första ciggen efter 11 månader? Vet ju fler med långa uppehåll..ALLA jag frågat har tagit första blosset, ihop med alkohol..

Tack tack,,ja, ibland är jag nästan hulken*ler*
Kramisar

 
Ingen bild

s...

17 januari 2009 13:48

ja du.. jag började umgås med en människa som jag blev så otroligt stressad av. sen var det ju lite problem på hemma fronten som fick mig att röka igen.. men nästa gång, då jävlar ska jag klara det. hehehehe eller kan ju hoppas iaf. men börjar man feströka så är det kört direkt. oavsett att man kanske klarar sig ett tag med bara feströkning, men jag garanterar att fest tillfällena blir allt oftare oxå. skumt det där ;)
kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards