Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Singel / sambo funderingar..

Av Elvira - 17 januari 2009 11:07

..har jag, så här på morgonkvisten..


En kvinna på kvarterskrogen frågade mig igår, hur det kom sig att jag lever ensam, å jag började med att svara "-för att jag har valt det"

Såg att Carina va på vippen att lägga in sina tankar, men hejdade sig..*ler*

Ganska bra det tror jag..Carina känner mig vääääldigt väl, å har varit med i många år,så jag vet att hon tycker att jag nog borde leva själv..typ resten av livet*skratt*


Så långt har ju inte jag tänkt sträcka mig då..


Men så började jag ju iallafall fundera..en hel del..


Å så pratade jag med en vän i telefon om det igår, det där med att det kommer när man är mogen..kanske när man inte längre söker å letar?

Inte för att jag ens känner att Jag söker eller letar, egentligen, för jag är fullständigt medveten om att jag inte är klar med mig själv.


(Förresten kom jag på en sak, tror inte det är en visselpipa, det är nog en ommålad nikotininhalator-svårt att få fyr på en cigg där uppe..hehe..)

En intern parantes bara-sorry..


Nä, men för att återgå till vart jag nu va..suck, tappar lätt tråden..


Jo, jag är iallafall tillfreds med att vara bara jag...jag har ingen innerlig längtan efter någon..å det är tydligen lite underligt i min ålder?

 Vi pratade ju vidare där igår, på kvarterskrogen, å jag fick en känsla av att vara ganska annorlunda.

Nä, som sagt, jag har ingen ambition att leva för evigt ensam,  men ..framför allt, var i hela världen hittar jag någon som skulle kunna leva med mig, utan att gå sönder? *ler*

Skulle möjligen kunna tänka mig Dalai Lama, men tror att det är svårt..

(Vadå höga krav? Jag? Nähe...)

Jag tror kanske att jag är kräsen så..?


Men nu har jag tappat tråden fullständigt, så jag återkommer om en liten stund..


Ska passa på att pyssla lite i min stegguide, ska precis börja med första frågan, under "relationer"..

Den delen jag varit liiiivrädd för länge, å som jag nu i skrivande stund känner plötslig jätteiver att sätta fart med =)



Love E


 
 
Henrik

Henrik

17 januari 2009 15:32

Tack!

Nikotininhalator, hehe!! Själv var jag inne på en rökanordning med slang och en cigg skyddad i en behållare nånstans. Krångelknäppskalle e jag... ;o)

Klamalomdej

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

R

17 januari 2009 15:44

Hej vännen o lycka till i dina funderingar , storkram o ha en fin helg o kommande vecka , vännen r

 
Ingen bild

Elvira

17 januari 2009 16:02

hehe..med tanke på funderingarna skulle man ju nästan kunna ta dig för ciggberoende =)

Det är när man lever i sitt beroende man blir en superb krångelknäppskalle..men du..jag tror din ide går att sälja..*skratt*

Klamal oxo om

 
Ingen bild

Elvira

17 januari 2009 16:05

Tack Roger..ja, jag önskar mig själv åxå lycka till med funderingarna*ler*

Det samma förresten..å du, du ska ju sova nu ju, jag ska ju väcka dig om 10 minuter(!)
Kramkram vännen min!

 
Henrik

Henrik

17 januari 2009 16:24

Jag är en ciggberoende. Jag har bara valt att ta emot hjälp för att kunna leva rökfritt en dag i taget i 2497 dagar... hittills.

GRATTIS TILL TRE VECKOR!!!

Kraaaaaam!

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

17 januari 2009 16:47

Ja jädrans du..å jag är dig hack i häl..bara 2976 dagar mindre..

kramis

 
Ingen bild

Helena

18 januari 2009 10:32

Tyvärr har jag ställt in mig på att leva ensam rsten av mitt liv! Jag vågar ännu inte släppa in någon...Har levt ensam så länge , inte för att det inte funnits spekulanter! Man rädslan är för stor....Kjam

 
Ingen bild

Elvira

18 januari 2009 11:33

Det tycker jag låter så sorgligt.. Vet du vad gumman, att vi kanske är lite lika där..men resten av livet? vill inte, vill inte, vill inte..
Hoppas rädslan släpper med tiden..hoppas det-riktigt mycket!
Bamsekram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards