Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

"Att vara en beroende..

Av Elvira - 17 januari 2009 23:10

..i alla mina angelägenher", heter det, har jag för mig..


Inser att det ligger något i det..

Har lätt att slå över i beroende, vad det än är..

Har precis insett att min blogg börjar bli som ett beroende..å det kan ju å andra sidan inte skada mig så,,det får väl va så då..

Inte mer oroande än att föra dagbok, å det har man ju gjort i alla tider, som liten skrev jag flera sidor..varje dag, alltid!!


Å så inser jag att jag har mina favoriter, andra bloggar jag följer med stooort intresse..

Å så försvinner det nån, å mina cirklar blir helt rubbade, som att tappa bort en viktig vän!

Nu är Peter i sin skola, å jag har redan stooor saknad..

När Helena tog bort sin, så va det katastrofläge en hel vecka här, nåja, det va nog längre än så..

Hehe..antar att jag nu borde se det tydligt själv,

att jag borde liksom skaffa ett eget liv.."get a grip" liksom..


Det är lite skumt så, hur människor, som i å för sig är livs levande, men som jag aldrig träffat i verkliga livet, ändå blir jätteviktiga för mig..

Känns som om jag känner dem..på riktigt!!

Är jag helt förskruvad här, eller är det vanligt?


För ni är verkligen viktiga, verkliga vänner..om än i cyberrymden..

Love E



 
 
Henrik

Henrik

17 januari 2009 23:33

Nja, nu tror jag du blandar ihop saker lite, "och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter" lyder sista delen av 12:e steget. Men det är ju sant att sjukdomen påverkar alla områden i livet och vi kan utveckla beroende till nästan vad som helst. Inte minst bloggar. Du är en verklig, viktig vän för mig. Väntar på *ring*

Superkramar Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

17 januari 2009 23:49

Jaha..ja men då va det ju nästan rätt ändå..

Kram

 
Ingen bild

synne

18 januari 2009 05:24

Jo du visst är det ett beroende,men inget skadligt sådant.Jag saknar och tänker med på vad vissa tar vägen när det blir tyst på deras bloggar.Man tycker faktist att man känner dom.så det är inget fel på dig. Kram S

 
Ingen bild

Helena

18 januari 2009 10:35

Oj! Inte visste jag att min bligg betydde så mycket för dig..Hade jag vetat det hade jag kanske funderat på det....Men jag har ju hållt mitt löfte och läser din och uppdaterar lite vad som händer i mitt liv...satt faktiskt igår och funderade på att börja på en ny...men kunde inte hitta på något bra namn på bloggen...har du nåt förslag? Ge mig ett bra förslag på namn och jag ska tänka på det! KJAM kjam kjam

 
Kicki

Kicki

18 januari 2009 11:21

Visst e det häftigt att man genom att läsa varandras bloggar tycker att man känner en person man aldrig träffat, men som du skriver blir en vän i cybern som man saknar om denne inte fortsätter eller inte skriver på ett tag...kramiz

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

18 januari 2009 11:22

..men tack Synne!!=)
Funderade lite till på det i natt, å kom på att det tom skulle kunna få vara så, att det är jag som är lite koko, för hur det än är, så är ni viktiga!!
Så det så!
Kramis

 
Ingen bild

Elvira

18 januari 2009 11:25

Men gumman, ajg menade inte sååå jue, men att jag saknade den , det gjorde jag massor!
Nu har jag ju dig kvar ändå som sagt, å Peter han skickar sms, så nu är jag nöjd å glad igen :)
Om du börjar en ny? eh..."Bästaste Helena" är väldigt mycket sant iallafall..*ler*
Ska tänka på det-lovar!
Stoooja kjamaj!

 
Ingen bild

Elvira

18 januari 2009 11:29

Ja det är riktigt häftigt!!
Å egentligen är det kanske inte så konstigt, en människa som kan få mig att skratta och att gråta och att känna en massa, vad det än är, får ju såklart en plats i hjärtat..å det är ju ingen större skillnad på mitt vanliga hjärta, å cyberhjärta..
Snurrade jag till det nu..?
Stor kram Kicki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards