Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Att det ska va sååå svårt..

Av Elvira - 28 januari 2009 19:51

..att få tummen ur.....

*suck*

Sitter och åkallar min "sidoängel"..den där som va så duktig innan idag, men nu har den visst tagit semester..


Hehe..

Tur jag kan skylla på något då.

Well..tror å andra sidan bara den finns där vid direkta viktiga behov..för att lära mig, och ibland skydda mig..men knappast för att få mig att städa *ler*


Min mamma och hennes "bubbe" ska komma i helgen..

Min mamma som jag inte träffat sedan jag blev drogfri..tom ett halvår innan jag blev drogfri..


Min mamma som åxå har den här sjukdommen, men som lever i duktig förnekelse..min mamma, som inte anser att man kan vara alkoholist, om man bara dricker fiiiinwiskey..eller hur fan det nu stavas..kan ju säga att det aldrig va riktigt min grej.


Nåja, nu ska de komma å stanna över helgen,och en del av mig vill så gärna träffa dem,och den andra delen av mig är vettskrämd..fan..


Har tjatat hål i huvudet på min sponsor om det..eller nja,det har jag nog inte, men iallafall så har jag haft en massa tankar kring det.


Om jag föreställer mig mina egna döttrar i samma situation, om några år, så får jag lite lätt panik. De är ju det bästa som finns, de jag älskar över allt annat, och skulle de vara rädda för att träffa mig, så skulle jag nog bryta samman tror jag..jo..det skulle jag!


Fattar inte varför det är så lätt att fastna här, när jag egentligen har så mycket annat att göra..hur som helst, jag ska sätta lite fart då..


Kram

 
 
peter

peter

28 januari 2009 21:07

Ja det är inte alltid så lätt att få tummarna ur *L*... känner mycket väl igen just det fenomenet *L*...

... min mamma är också en beroende... i vanligtvis total förnekelse... men det växlar faktiskt lite... jaja det är inget jag kan göra något åt mer än att strunta i att hälsa på henne när hon är påverkad... för min egen skull... jag älskar min mamma jättemycket och hatar hennes missbruk... så jag kan mycket väl förstå din kluvna känsla...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

28 januari 2009 21:13

Tack.. för att du förstår..
Knappt jag själv gör det annars..vet bara att den enklaste vägen är att låta bli att utsätta mig för henne..å vice versa då..
Men på något vis föredrar jag att vara den som åker dit..för då har jag ju valet att gå..
Well, har ju som sagt bestämt mig för att det blir sååå bra den här gången..för det har ju faktiskt funkat ibland åxå!

Stor kram

 
Ingen bild

R

28 januari 2009 21:14

Hej önskar dig en fin helg med din mamma , kramiz o puss på kinden , ha det bäst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards