Alla inlägg under oktober 2008

Av Elvira - 18 oktober 2008 14:20

When I'm good, I'm very good. But when I'm bad I'm even better. - Mae West!!

Av Elvira - 18 oktober 2008 13:58

Har lite svårt att fatta vad jag nyss gjorde här, hehe..berättade privata tankar, efter inte mer än ca 20 sek betänketid..

Beslut-Handling-Tanke...som vanligt*skratt*

 Men vet ni, det kändes faktiskt helt ok..å DET förvånar mig..

Nåja, kan ju säga att jag börjat få in vanan lite åxå:)

Men det jag undrar mest över nu är, vem är "Undrande.."?

 Hehe, nyfikenhet är hos mig ett tecken på livsgnista, så där fick du förresten ett svar till..

Har en äkta lat Lördag idag, varit en stund hos Carina, å vi gnydde i kapp om att det är sååå tråkigt..Å när jag kom hem igen insåg jag hur illa det ser ut i min lägenhet,borde definitivt ta å städa lite..å dessutom skingra tristessen då..vilket förstås direkt ledde till att jag nu mår fullständigt prima med att ha tråkigt...

Argument= Jag har ju haft en jättespäckad vecka, behöver softa, å framför allt...att göra ingenting, är nog åxå något jag behöver träna mer på!


Thihi..så hade jag trollat bort det städbehovet *visslar nöjd*

Av Elvira - 18 oktober 2008 13:20

Alltså, till dig som frågade hur jag mår efter detta med Johnny..

Funderade en stund på att inte svara alls, känns fortfarande som att rota lite i ett inte helt läkt sår..

Jag försöker undvika saker som påminner om honom, läser INTE hans blogg

 även om jag ska ekänna att jag ibland är bra nära att "klick fram den"så hejdar jag mig,bläddrar förbi vissa låtar som kommer i min mp3, fyller min tid med människor å vänner som inte har någon som helst knytnig till honom, som inte träffat honom, å därmed inte frågar å funderar..

Men stundvis saknar jag honom sjukt mycket, andra stunder är jag mer förbannad på honom.. Men jag tror det mesta ligger hos mig själv, att jag har lite svårt att släppa taget, å att jag har svårt att acceptera att han gjorde det så lätt..

Men faktiskt, igår kväll så kände jag plötsligt att mitt riktigt äkta å oberoende välmående kom tillbaks. Att jag för en stund kände mig hel och tillfreds, hoppfull, och hade en massa tankar ideer och planer..

De bra stunderna , är nu både fler, å längre än de dåliga..

Tycker själv det är ett gott tecken, visst?

Life goes on! Så är det..men å andra sidan, hade alla känslor försvunnit med en fingerknäppning så hade det varit bra mycket mer märkligt, jag är ju trots allt en vanlig, livs levande människa!


Av Elvira - 17 oktober 2008 17:39

..sa en arbetskamrat, för ett år sedan, när två tilltänkta att börja jobba med mig, klev ut och tog återfall..

Ja, jag skriver "tog" och inte "fick", för hur det än är gör man alltid ett eget aktivt val där..

Hur som helst, jag kved å gnisslade tänder, förbannade dem å drogerna och alla eländiga omständigheter jag kom på..

Men hon fick rätt, jag har fått nya krattor nu, å jag är så lycklig för dem..

Jag har ett par som har en massa energi och önskemål att få göra saker, så jag gav dem "lite fria händer" och en nyckel innan idag..Nåja, så fria va de kanske inte, men de fick styra upp en kvällsaktivitet själva för ungdomarna.

Hur som helst, till saken, så pratade jag precis med mamman till en av dem, å hon va SÅ GLAD!! De hade tydligen kommit hem å formligen lyst av stolthet, å pratat i mun på varann, så glada, nöjda och stolta över det här..

Å jag känner just nu precis samma glädje, över att så lite kan göra så mycket. Att när jag själv släpper taget lite, och har tillit, så är det inte bara jag själv som växer, utan också andra som får möjligheten..

Tycker det är så COOOOOLT!

Å ja, kanske va det svamligt, vagt å osammanhängande, men det får vara så..hehe, för jag är just inne i en "släppa-taget-fas"*skratt*

Kramisar:)

Av Elvira - 17 oktober 2008 13:18

Av tjejen som gjorde intervjun, å jag blev så på riktigt rörd!!

Så gulligt ju!

Det blev bara en intervju, den andra tjejen hamnade i Södertälje..fniss, så lätt hänt att ta fel..hihi

Känner att det nog va bra, för det blir mastigt mycket att dra sin historia två gånger på raken så..Även om det kändes bra, så vet jag ju att det brukar ta kraft efter..

Sitter kvar på jobbet nu, även om det egentligen är stängt, men hämtar lite andan inför resten av dan.

Jag har hittat en knöl precis under revbenen som oroar mig lite, har haft lite ont ett tag, å faktiskt ändå redan bokat läkartid till på fredag om en vecka..Hur som helst, så fick pappa negerkungen känna på den, å blev allvarlig å sa att "den där borde du kolla fort"..

Så nu nojjar jag BIG TIME här..

Ähh, antagligen inget allvarligt, å som sagt, har ju tid för undersökning ändå..men lite obehagligt känns det allt..hmm

Har bestämt med några vänner att vi ska till Ullared den 28:nde, hehe..jag va iallafall ärlig å sa att jag är en tillfrisknande shopoholic , varning varning fniss, men det ska bli kul, även om tjejen som hämtar mig hotade med att komma typ vid 4 på morgonen..

Någonstans kan hon ha menat allvar med att man ska va tidig, men alltså, inte menar väl någon på riktigt att man måste vara där sååå tidigt?

Vad vet jag, har inte varit inne i Ullaradkulten förr..?hihi

De e te å bli svensson de..

Kram kram



Av Elvira - 16 oktober 2008 22:26

..å de två "motpartsintervjuerna" jag lovat att ställa upp på..

Minns sist jag gjorde en, å va precis ur slag på kvällen senare..å imorgon har jag bokat i två dessutom..suck, "att lära mig att säga nej" är fortfarande väldigt eftersträvansvärt här..

De här intervjuerna är alltså, som det låter "motpart"-vinkel på..Blivande poliser som vill ha erfarenheter kring poliser å bemötandet i så många situationer så möjligt, bra och dåliga..

I mitt jobb är ju min historia mitt främsta arbetsredskap, så där i har jag inga problem, men just de här intervjuerna blir ju så mycket fokus på jobbiga händelser.. Jag har ju varit med  om ganska rejäla tillslag, där det varit fullständig katastrof från början till slut..

Men jag får se det så här, kan jag ge ett lite mänskligt perspektiv, kan bara ett enda litet frö till omtanke sås, så är väldigt mycket vunnet..

Men jag återkommer om det i morgon..

Den här dagen har varit helt fantastisk, jag är verkligen SÅ STOLT över jobbet vi gör, över mina underbara arbetskamrater, vi uträttar faktiskt små underverk , särskilt när det handlar om "våra" ungdomar..!!!

*ler*

Nu är det sängen som hägrar, sov gott alla!!

Kram

Av Elvira - 16 oktober 2008 18:30

..är det.. Alicia är på handbollsträning, så jag kände inte att jag har nån brådska..å får skjuts hem efter 20, så jag kan lika gärna vänta som att ta långtråkig buss då...

Vi hade en workshop idag,som hade temat, att förhindra att unga börjar med droger å kriminalitet, och/eller hur man ska lyckas bryta det, när de väl hamnat där..

Så lyckat, 100 besökare, från kommun, polis, ja i stort sett alla som arbetar med målgruppen..Supernöjda är vi!!!:D

Å så våran"egen" proffesor( Philip Lalander) som föreläste om "drogsvängen", han har ju levt tillsammans med en grupp unga heroinister här i norrköping under en lång tid, å gjort en studie "inifrån"..superintressant-verkligen!!

Skriver kanske en rad till i kväll, när jag är hemma..

Puss å Kram

Av Elvira - 15 oktober 2008 21:22

Va föreläsningen..riktigt tänkvärd då! Handlade om att växa genom vila, att man måste låta sin själ få andrum.. Hehe, precis vad jag behövde tror jag.. Thomas Sjödin hette han som pratade, tydligen har han skrivit en massa böcker, å sommarpratat flera år, å jag hade faktiskt aldrig hört talas om honom..lite pinsamt kanske? Man kan ju å andra sidan inte vara hur kultiverad som helst..när man bor i Finspång dessutom..haha

Nu är jag helt slut, å ska dessutom upp tidigt, jobbar på en workshop

på Kris i Norrköping imorgon, så kram å nattinatti alla!

Ovido - Quiz & Flashcards