Alla inlägg under januari 2009

Av Elvira - 15 januari 2009 20:21

Vi kom överens om att skippa designeriet..men lilltroll gav sig liksom inte, utan första kokta bilden ska visst vara med ändå..fastän jag inte behöver ny presentationsbild..


Hehe..å då ser ju alla att jag tänkt göra om min blogg till något superseriöst..


Nåja, skippar tänket nu, vassego lilltroll, be happy!

Av Elvira - 15 januari 2009 19:46

..min blogg-vad det heter..typ design?

hehe..bloggdesign..låter ju bra..

Hur som helst..Min dotter har faktiskt fått hjälpa mig innan, för jag fattar inte riktigt hur man laddar in bilder till ramen..

I vilket fall så måste man ju ha en bild, å det va stort ståhej här..fan..jag gillar verkligen iiiinte att vara med på bild..så jag sa att "ta en bild, när jag inte är med på det..men gör mig snygg" *ler*


Haha..heh..resultatet ser ni här..

Min dotter tycker att jag är som snyggast när jag inte syns tror jag..

Så jag tänkte, att jag tar det där med bloggdesignen en dag, när jag har tålamod istället.


Men nu fick jag nyss en avhyvling för att jag inte satt in bilden iallafall..så vassego då för bövelen lilla söta troll, å tack för hjälpen..vi fixar det annan dag-oki?

Mamma är aningen för kort i tålamodet..som du vet..sorry!*skäms*


Lång story om inget..nä, återgår till tv´n istället.

Kramisar


Av Elvira - 15 januari 2009 12:38

..skulle jag ha idag, det va vad jag lovade mig själv innan jag somnade iallafall..å vet ni..?

Det verkar funka!!=)

Har tagit itu med saker som stört mig, lite motiga jobbiga, men så fort det va klart, så har det känts som frid i själen lite..*ler*

Ja, jag veeet att det är så jag behöver göra, men att veta vad man bör göra, å att verkligen göra det är ju en viss skillnad..

Men nu har jag inga jobbiga måsten kvar, kan använda dagen till att bara softa om jag känner för det..hehe, latmaskjag älskar den känslan..


Har ändå fortfarande liite tankar på om det är dags att tänka vidare lite, ingen flyktsoda idag, utan mer en sansad tanke, att jag vill vidare..men vet inte riktigt hur än...


Jobbistjejen har med sig skolböcker idag, å sitter å pluggar, å jag blir lite sugen..

Har läst igenom Carinas uppsats i dagarna, som hon ska lämna in snart, å blev lika sugen av det..

Tänk att jag som missade hela högstadiet, plötsligt drabbats av sånt skolsug?*ler*

Har ju fått plugga in det efter..shit..har ju egentligen pluggat en jäbbla massa, med tanke på det destruktiva liv jag ändå levt samtidigt..

Märkligt att jag lyckades hålla mig kvar i studierna många gånger..huhh


Nåja, ska återgå till arbetsuppgifterna en stund, samvetet kallar:)


Ktamisar



Av Elvira - 14 januari 2009 22:27

..nån som såg det?

Jag är ju lite kär i Bagge skrev jag till Hawa nyss, å hon frågade vilken av dem ..*fniss*

Tycker han är så ödmjuk..gillar män som känner , å är "män nog" att våga visa det..Kan man skriva så..?

Ehh..jo, det kan man..


Hur som helst..så börjar min blogg likna en tv-recentionssida, men det va inte dit jag skulle komma, utan till tanken med programmet..

Det va ju tusan sorgligt!

Jag tycker åxå att man ska vara ärlig, men shit va det kändes som att nåt gick illa där?

Eller..?

Kan va "överkänslig jag" bara..


Va hos jobbisgumman å fixade slingor..duktigt blond blev hon,  hon är en sån där supervacker som är finfin i precis ALLT, väldigt tacksamt*ler*


Har fortfarande inte lyckats skaka av mig olusten heller..men har en positiv lins nu, så lite bättre är det*ler*


Pratade med min chef idag, just när det va som värst, å vet ni, jag är så stolt över mig själv, för jag lyckades se själv, vart jag va "på väg" i mitt resonemang, så jag sa som det va, att jag är inte riktigt i form att diskutera något egentligen..

Han lät faktiskt glad, när han sa att det va helt ok, vi kunde ta det vid ett tillfälle när jag är mig själv igen..*ler*


Det är STORA saker , att se det själv, och att hejda mig..


Imorgon tänker jag vakna till en riktigt bra dag..så ni vet,

 hoppas att ni gör precis det samma..


Love E


Av Elvira - 14 januari 2009 16:49

..alltså, humöret pendlar..

"Helt ok", säger jobbistjejen "- du har ju slutat röka",

å jag blir nästan desperat..vafasen,,det är ju skiiitlänge sen nu..


Sen sansar jag mig, en stund, försöker komma på VAD det är som blir så fel, så att jag tappar humöret..men jag kommer inte på det!!

*suck*

Har egentligen haft en bra dag på mitt jobb, men ändå haft en känsla av olust..funderat massor på vad jag egentligen gör där, vad jag vill göra istället..om jag kanske borde flytta..osv.

Inser att det är samma välbekanta flyktsoda som alltid..den som gör att jag vill byta ut allt jag har, men fattar inte varför..

Men det jag fattar idag, är att jag blir så ibland, att det går över..förhoppningsvis*ler*..


Kanske kan vara så åxå att det börjar bli dags att gå vidare..?


Nåja..återkommer bergis om det.


Ska hjälpa Marit att göra slingor nu, så kramisar till alla

Av Elvira - 13 januari 2009 23:25

i min mail..att sprida till mina vänner*ler*

Så då gör jag det, på en gång...

Tack Kimmo:)

Nattinatt alla

Kraaam

Av Elvira - 13 januari 2009 22:42

Kollade i ca 30 sek på 4-an nu..å skrek rakt ut..:S

Linda, du är fantastisk, på alla sätt å vis, men please håll med mig-detta är väl för mycket ändå?

Å min unge fick piercing i naveln, å jag tyckte det va läskigt..men detta..shit..

*sakna ord*


Å det sjukaste av allt..jag känner hur jag måååste titta vidare..jag ÄR sjuk!


Love U

Av Elvira - 13 januari 2009 13:29

..har jag inte kommit på några, men att få tillbaks luktsinnet har sina sidor..

 Fick en salva av min hudterapeut, för att lugna huden efter alla lustiga reaktioner jag fått på senare tid..

Hur som helst så smörjde jag in mig med den, å så plötsligt känner jag hur den luktar..Amfetamin..äckligt blomstrigt..

Kändes på riktigt som en smocka i magen!

Trodde att jag inbillade mig nästan, att jag fått vanföreställningar, men frågade en annan här, vad det luktade om burken, å han sa precis detsamma..


 *suck*


Det märkliga är att reaktionen blev sååå stark, riktigt obehagligt faktiskt..

Så vad gör jag nu då, går tillbaks, å ber henne om någon annan,

 "för att den luktar amfetamin"?

Kan man göra det?

Shit!

njae..fan..får kanske vänja mig istället..


Å bilden i förra inlägget..det funkade ju inte alls..hmm, men ser att om man klickar på "rutan" så får man ändå upp sidan, med tunikan på..å jag behöver smakråd..*ler*

Den röda..?


Kram kram


Ovido - Quiz & Flashcards